Saját tapasztalatainkat szeretném elmesélni a reklámok és a reklám csomagolásokról.
Meglepő volt számomra is, hogy kis csemetém is befolyásolható ilyen téren. Az előbbi bejegyzésekben írtam, hogy Tas szeret bizonyos a rajzfilmeket.A legnagyobb kedvencünk most Spongyabob a kis sárga szivacs.Na de ,hogy tudja befolyásolni a fogyasztói magatartásunkat.Először is úgy , hogy minden részét megnézte és nem is egyszer. Spongyabob herkentyűburgert készít mi is hamburgert készítettünk. Tovább menve megjelentek a Spongyabobos pólók amit felfedeztünk a Taco szórólapján és mentünk vásárolni. Határozottan kérte az eladótól, hogy mit is szeretne.
Van már spongyás törülközőnk, spongyás labdánk de kaptunk már Spongyát plüssben is.Kedves barátnőm Vietnamból hozott Tasnak .
Írtam már, hogy rajzfilmből tanulta meg az első angol szavakat is.Az első rántottát is csak akkor ette meg mikor a rajzfilmben is azt reggeliztek.A reklámokat meg kimondottan megtudja különböztetni és ki is jelenti, hogy ez most reklám. Már ő is kérte játékra vagy sütire ,csokira ,fagyira, hogy ő ilyet szeretne.
A tv. reklámokon kivül még sok minden más is befolyásolja csemetémet,pld. a csomagolások, vásároltunk már tésztát( laskát) mert micimackós csomagolásban van és még a tészták is rajzfilm figurák.Betűs levest hajlandó csak enni és lassan haladunk az evésbe mert megtanuljuk közben a betűket is.De van már Thomasos csomagolásban tárolt fagyasztott húsfalatka. Maci formájú vitamin amit a gyógyszertár polcáról egyből kiszúrt. De Thomasra visszatérve a kis gőzmozdony forma illette az új kiságyát is.Thomasos kispárna segítettet leszokni a pelusról. Szívesebben eszünk Dinós csomagolású Danone-ot mint házilag elkészített egészségesebb joghurtot vagy tehéntúrót. Majd a maci formájú sonka a nyerő.De halottam kislányokat amikor kérték anyukájukat, hogy ő Sissi sonkát szeretnének.
Tasnak így formálódik a fogyasztói magatartása, ezáltal minket is befolyásol, mert tudjuk a reklámok a gyerekeknek szolnak de a szülők a vásárló erő.
AZ internet már az én fiam életében is jelen van , youtu-bon nézi a gyerekdalokat a mondókákat és énekli a hopp Juliskát de még "A kicsi vagyok , ha megnövők ..." is onnan tanulta ebben már apukája volt az aki befolyásolta. Így formálódik a zenei irányzata.
Nagyon sok minden van még ami a reklámokkal függ ősze és tudom, hogy még nincs vége.Mi szülők kell helyes, jó irányban tereljük a gyerekeket.De mi a helyes a mai rohamosan fejlődő világban kizárjuk az életükből a tv-et , internetet vagy hagyjuk hadd befolyásolja őket.Szerintem sokkal rosszabb ha egyáltalán nem engedjük tv-ézni vagy számitogép kőzelében mert mikro iskolába kerülnek ha csak nem tanyára költözzünk amit nem szeretnék, akkor úgy is szembe találkoznak a tv-vel , számítógéppel és akkor beszeretnék majd potonlni ami addig kimaradt és majd nehezebb lesz szelektálni. Most kis korban kell jó, helyes irányba befolyásolni amíg még együtt nettezhetünk és tv-hetünk.Mert majd mikor ezt máshol is megtehetik felügyeltünk nélkül akkor nehezebb lesz befolyásolni és addig ki kell alakuljon egy egészséges fogyasztói magatartás számunkra.
Szerintetek melyik út a helyesebb?
A TV és internet hatásait láthatjuk gyerekeinken.Fel vannak pörögve, és a beszédükben is átveszik a stilust. Vannak előnyei, de vannak káros hatásai is. Mi viszont tudjuk befolyásolni, hogy tanuljanak meg válogatni, hogy mit néznek, és milyen játékokat játszanak.
VálaszTörlésSzerintem hagyni kell, hogy a sok sok informacio, erje a gyereket, mert o ugyis szelektalja a neki megfelelot. Persze nem rahagyni mindent, de ha megfeleloen probaljuk adagolni neki, hogy mi a jo es mi nem akkor elobb utobb tudatosul majd benne, hogy mi is a jo es mi nem.Amit nem engedsz meg megnezni azt elobb utobb ugyis megprobalja megnezni a tvben, neten, mert tiltva van!
VálaszTörlésKöztudott dolog, hogy a gyerekek imádják a reklámokat, a gyors, vidám, színes, vicces, hangos, zenés, egyszerűen felkelti az érdeklődésüket!Szerintem hagyni kell a gyerekeket tévét nézni, hisz amiért mi megvonjuk őket tőle, nem mindneki teszi meg,és ha elmennek az ovodába és iskolába és nincsenek témába a korosztályuknak megfelelő, nézett műsorokkal, akkor kifogják közösíteni őket. Inkább arra van szükség, hogy a gyerekkel együtt kell tévét nézni, reklámokat és sokat beszélgetni közben. A gyerekek nagyon okosak, és lehet utalásokat, összekapcsolásokat tenni a tévében látottak között. A televíziózással is lehet nevelni, ha okosan csinálja az ember. Szerintem azokkal a gyerekekkel vannak a problémák, azok hisztiznek, hogy valamit megkell venni, mert látták a tévében, akiket csak úgy letesznek a tévé elé, hogy nevelje a villanypásztor. Lehet, hogy a többiek is szeretnék, és kérik is, de nem mindegy, hogy hogyan, hogy tombolnak, hisztiznek-e közben vagy sem. Azok a gyerekek, akikkel sok időt töltenek a szülők, akikkel sokat beszélgetnek sokkal kiegyensúlyozottabbak, és jobban megértik az okokat.
VálaszTörlésÉn gyerekként, mindig a német csatorna (Sat1 és Pro7) reklámjain csüngtem... lehet ezért vagyok most is reklám függő... :D
VálaszTörlés